Det var långan väg att vandra

Jag var utan bil i exakt en vecka. Förra helgen fick jag dock låna en Mitsubishi nånting av min ena bror och hans fru. Det var bra, för då kunde jag åka till Piteå mitt i natten mellan lördag och söndag och hämta Frida, som varit på sin egen födelsedagsfest hos en kompis. Väl tillbaka i Luleå plockade jag upp Malin och Katarina som också varit ute på tjosanhejsan.

I tisdags efter jobbet satte jag mig dock på bussen till Piteå för att hämta min egen pärla. Med ny drivknut höger fram och ny parkeringsbroms kändes den som en ny bil. Men Mats rådde mig att inte vara för glad. Växellådan låter illa och kommer nog att behöva bytas ut inom kort. Fast jag tänker att om jag kör försiktigt och växlar varsamt så kommer den att hålla några år. Nu är jag bara lycklig över att slippa höra KLONK KLONK KLONK när jag vrider på ratten. Det är också bra mycket bekvämare när hjulen snurrar. Och i fredags morse hann jag åka ut till bilprovningen innan jag började jobba. Självklart gick den igenom denna gång, fattas bara annat. Jag har således besiktat bilen för femhundra pix den här månaden. Ett dyrbart och inte särskilt långvarigt nöje. Det är billigt att dansa...

Torsdagen var min sista lediga dag som anställd i tygbutiken, och den inledde jag med ett frisörbesök. Därefter var jag på Holiday Spa och fick en ansiktsbehandling "för mogen hy" som tog en timme och var helt fantastiskt underbar. Hon masserade även hårbotten och hade hon inte pratat så mycket hade jag garanterat somnat.

Sedan jag varit hemma och målat mig och fixat luggen, åkte jag till Max och Christin i Boden. Där var det julafton. De fick blusen respektive mysbyxorna och jag fick en oval stekgryta i inflyttningspresent

och en skål med gelehjärtan och andra röda godisar i Alla Hjärtans Dag-present.

Inslagen

Utslagen
Det här får bli ett långt inlägg, för nu skall jag berätta en liten historia:
När jag var liten fanns det en hel del saker som jag tyckte var ofattbart vackra. Rumsfontäner och skogsbrandslampor är två av de föremål som tog andan ur mig med sin skönhet. Virkade dukar med svanar var också någonting som jag fascinerades av och som jag givetvis gärna hade sett hemma i vårt eget vardagsrum, men det kunde jag glömma. Min mor, som troligtvis många gånger frågade sig om jag möjligen blivit bortbytt på BB, hade fullt upp med att tala om vad som är GOD respektive DÅLIG smak. Rumsfontäner, skogsbrandslampor och svandukar tillhör det senare. Men Christin, den klarsynta människan, har förstått vad som har fattats i mitt liv och har helt enkelt gått och köpt en svanduk till mig! Är inte detta vänskap, så säg? Jag tror också att hon länge funderat på hur hon skulle kunna återgälda de fina gåvor hon fått av mig genom åren, bl a en virkad sockerstärkt ljusstake med en fantastisk manchett med orange blommor i plast, samt en toalettrullepappershållare i form av en virkad dockklänning, där själva dockan sticker upp ur rullen. Ingen av dessa gåvor finns kvar i hennes och Max hem, och hon påstår att någon långfingrad gäst lagt rabarber på dem, vilket är fullt troligt, så fina som de var. Hursomhelst så har jag nu en svanduk, något gulnad, som jag inte riktigt vet var jag skall placera så den får nog ligga till sig i linneskåpet ett tag...

Jag fick också en Baileys Coffee i grattistillnyajobbet-present! Finns bara en nackdel med Baileys och det är att flaskans väggar är så tjocka att det knappt ryms någon Baileys i den. Hur skall man annars förklara varför den tar slut innan man hinner blinka?


Jag fick förresten den här av Thomas av samma anledning. Tillsammans med mjölk och O´boy är den helt oslagbar!

Nu har jag jobbat min sista helg! Igår var dansade vi till Jannez i Skellefteå, vilket var helt otroligt kul! Jannez fyller lokalen in i minsta vrå, med både glädje och intensitet samt jättebra musik att dansa till! Jag tror att de aldrig har varit så bra som de är nu!

Tomt på scenen när det spelas upp till gammaldans mitt på golvet!
Nu väntar tre arbetsdagar. Därefter är jag ledig fyra dagar innan jag börjar på mitt nya jobb. På torsdag vid lunch kommer Anna, The Playtones och rocklegendaren Blomqvist, på kvällen kommer Thomas och sedan blir det fullt upp med bl a Cleo och Gällivare-turné. Den här gången skall jag inte vara lika tung på gaspedalen. Det blir så dyrt för Thomas...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0