Holy night

I morse vaknade jag redan kvart över fyra. Det går dåligt att sova när man är riktigt riktigt arg... Efter en halvtimme steg jag upp och spolade upp badvatten. När jag kom till jobbet ringde jag till Polarpark som rekommenderade mig att bestrida p-boten men vi hade så vansinnigt mycket att göra att jag bara hann skriva ett par ord i taget. Sen kom jag på den briljanta idén att ringa fastighetsbolaget, som ju borde ha kännedom om parkeringsskyltarnas placering i området. Två mejl och lika många telefonsamtal senare kunde jag dra en lättnadens suck och glömma eländet. Min kollega Maria hade dock inte samma tur med den bot de ådrog sig på grund av bristande uppmärksamhet. Man kan inte ta för givet att man får stå två timmar på varenda p-skiveparkering i hela Boden. Men i den stan verkar de har rea på parkeringsböterna. Där kan man nämligen felparkera till det facila priset av 150 kr!
- Du ska alltid vara värst! sa Maria...

Helgen har inte bara bestått av böter och stulna mobiltelefoner. I lördags åkte jag till Max och Christin där jag återigen bjöds på oxfilé. Men hellre skörbjugg av oxfilé än av korv och makaroner. Därefter såg vi först på Dansbandsbrudar och sedan på Dansbandskampen.


Den lille gossen växer så det knakar och är värsta fotomodellen...


...men han har ruskig stora fötter...


...som han luktar på ibland...


...när han inte stoppar dem i munnen på morbror Rousseau.

Jo, även på fredag kväll lyste flitens lampa i mitt kök då jag sydde gardiner med öljetter till Olof samt svängde ihop två julkuddfodral. Istället för julgran.




De här sydde jag till Max o Christin för typ tusen år sedan. De har inte heller någon gran...

Förutom Katts mobil så blev det bra till slut i alla fall. Det kan ju vara bra att få vara riktigt förbannad ibland. Man kan prestera en hel del när adrenalinet pumpar så igår kväll gick jag först till Ingrid och Kent med gardinerna och där tillbringade jag flera timmar. Blev bjuden på middag och gratis psykoterapi. Därefter gick jag en jättejättelång promenad i ett hisnande tempo. Och med The Playtones Rock´n Roll Christmas Party i hörlurarna blev den uteslutande angenäm. Faktiskt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0