Beat the clock

En del helger hinner man ingenting, medan man andra helger hinner hur mycket som helst, som den här t ex. Jag stannade INTE i Boden i fredags. Björn ville gå på Udden, på gratisfestivalen Musikens Makt, och se Familjen och då tänkte jag att jag också skulle dit och hålla lite koll på honom. Men tack och lov verkar han ha ärvt min folkskygga sida, så han bestämde sig för att stanna hemma och spela dataspel istället. Det kändes bra att ligga i soffan och sova istället för att stå och trängas med fulla ungdomar och lyssna på musik som man inte begriper något av, alternativt flänga runt på Björknäsparkens dansgolv.

Igår hann jag alltså MASSOR. Medan Frida skurade badrummet sydde jag färdigt alla gardiner jag hade klippt till tidigare. Jag visste var jag skulle hänga dem, men Malin fick syn på de jag tänkt ha i vardagsrummet och vips hängde de i hennes istället...







Tyget till gardinerna på de två översta bilderna kommer från Designer Guild och är asdyrt. Kostar typ nånstans mellan 5-700 kr/m men jag fyndade det på stuvavdelningen på tygaffären för under femtilappen metern. Det övre heter Marienlyst och det nedre Zakharov. Båda produceras i flera olika färger och också som tapeter. Köksgardinerna är ett skitläckert (tycker jag alltså) 70-talsinspirerat lite tunnare tyg som kom in till affären innan jag slutade i februari. Jag begrep att ingen ville köpa det till ordinarie pris, så jag har väntat ut det och fyndade fem meter förra veckan. Och ska jag vara riktigt ärlig så sydde jag dem FÖRRA helgen och inte denna... Tyvärr sitter köksfönstret snett, något som jag inte tänkte på, så den ena längden är flera centimeter för lång, men jag ids inte göra något åt det. Faktiskt. Det känns nog vidrigt att jag ska behöva putsa fönsterna, kanske redan nästa helg. Så jag gör väl bort både det och tvätt av bil så kan jag kanske göra något roligt sen.

Nå, efter gardinsömnaden städade jag äntligen min bostad, som under de senaste veckorna varit intill förväxling lik en kvart, eller något av objekten i Rent Hus. Så lördagskvällen kunde med gott samvete tillbringas i soffan. Malin och jag avnjöt ett filmiskt mästerverk vid namn Freddy vs Jason.

Gossen var våldsamt sugen på aioli när han vaknade strax efter det somliga människor kallar lunchtid. Och den ömma modern (alltså jag) ställde mig givetvis vid köksbänken och fixade denna. Själv älskar jag aioli, men mår inte särskilt bra av det. Smakade ändå lite.



Därefter tog bakningen vid. Idag gick min provanställning över till tillsvidareanställning och traditionen kräver tydligen att det skall bjudas på fika. Allt har gått bra och jag har inte misslyckats med en enda plåt. Däremot tappade jag en mugg innehållande tre äggvitor, i golvet. Fatta hur svårt det är att få upp ägg. Det liksom slemmar och glider undan och jag fick moppa och moppa och moppa innan det blev fint igen.

Plötsligt insåg jag att ALLA barnen var hemma samtidigt! Passade på att fota medan de satt och försökte komma överens om vilken film de skulle se.









Vilket var lika omöjligt som att få alla fyra att se någorlunda normala ut på en och samma bild....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0