I ett fotoalbum...

När jag var hos Max och Christin och åt surströmming för en tid sedan hade de även besök av Max barndomsvänner från Vännäs. (Vänner från Vännäs, hahahahaha! Jag har faktiskt aldrig tänkt på hur roligt det är!) En av dem samlar på ALLT! Och då menar jag ALLT! Alltså nästan... Kanske inte tomma Bregottpaket precis, men tidningsartiklar, serieslipar, insändare, brev o s v i all oändlighet... Och DANSBANDSKORT! För några år sedan visade han stolt upp en jättebunt som han köpt på Röda korset och nu var det alltså dags igen! Jag fick i alla fall känna på dem. Ja, och fotografera, förstås...

Lars Eric Thorbjörns kom från Luleå

Johan Harrys var ett Älvsbyband

Carl-Görans utgick från Kiruna och jag tror faktiskt att de fortfarande finns!

Norrlänningarna bestod huvudsakligen av Pitepojkar, om jag inte har helt fel.

Lulebandet Nordpolarna

I Gällivare kunde man svinga sina lurviga till Fyra Toner

Hermanssons sponsor KRÄVDE att få vara med på framsidan

Är det måhända Gunborg´s (med akut accent, kanske med tanke på kommande utlandslansering?)som varit Face84:s förebild?

Ett mer troligt alternativ är kanske Flips från Vännäs.

Streaplers forever... Det söndertummade orkesterkortet vittnar om den gränslösa kärlek den tidigare ägaren av kortet kände för orkestern som firar 51 år i år!

I fredags dansade jag till Bengt Hennings på Björknäsparken. Fy farao, så bra de är!!! Läs mer HÄR.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0