A different kind of pain

Medan tre femtedelar av familjen tillbringade påsken i Tjåmotisfjällen så var Malin och jag hemma och tog det lugnt. Lyckades se flera filmer från början till slut, något som jag alltid har problem med eftersom jag är en orolig själ som gärna hittar på att göra annat mitt i filmen. Bio är alltså att föredra för mig, för då kan jag inte tömma diskmaskinen eller sy en t-shirt mitt i något mord. Fast om jag skall vara riktigt ärlig så blundade jag nog några minuter här och där under Luftslottet som sprängdes. Jag var faktiskt lite trött. Sommaren med Göran, detta filmiska mästerverk, trollband mig däremot från början till slut.

När man bara har sig själv att tänka på så hinner man göra en himla massa saker som annars inte skulle bli gjorda. Varken jag eller Malin äskar några storslagna middagar, utan klarar oss gott på ostmackor och ett glas O´boy om det behövs. Nu hade vi middagsfrämmande under långfredagen och kunde leva på resterna från denna under några dagar. Därför hann jag äntligen sortera mina cd-skivor...

Dansband i hyllan till vänster, allt annat till höger medan samlingsskivor och brända finns i de vita boxarna. Skivan till höger blev...

...en sänggavel. Klippte 22 cm breda remsor av svart galon som jag sedan sydde ihop och stickade med vit jeanstråd. Till slut tog jag fram min fina slagborr och satte upp både...

...ny sänglampa och...

...ny taklampa i köket.
Nu skall jag sy några nya kuddfodral till både den nyomklädda soffan och till sängen. Vitsen med att ha tråkigt brunt, svart och vitt är ju onekligen att man kan vräka på med färglada dukar, kuddar och ljus. Och jag är fortfarande sugen på den gröna ryan från Ikea. Jag passerar ju Sundsvall nästa söndag på väg från Vemdalen så jag springer nog in en snabbis och kollar om den finns där...


Kommentarer
Liza

Sänggaveln blev ju toksnygg!

2010-04-14 @ 17:42:31
URL: http://yrvaeder.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0