Kodachrome

I onsdags lämnade jag mina pendlingskamrater vind för våg, att klara sig själva efter jobbet. Själv hämtade jag Christin och Christina och tillsammans var vi på restaurangskolans examensservering. Jag älskar verkligen god och tjusigt upplagd mat, men dessvärre hade jag mobilen inställd på något annat än närbild så bilderna är höljda i ett intressant ludd.

Förrätten bestod av soppa, västerbottensostpinnar och limemarinerad räksallad. Mums.

Ädelostsås, potatis- och äppelpuré och oxfilé, kryddad med bl a MÖRK CHOKLAD!! En enorm smaksensation, ska jag säga!

Frukt, marshmallow, jordnötstypkex, svartvinbärssorbet (nja...) och över alltihop COINTREAU.
Eftersom jag körde blev det Loka citron (fanns inte Trocadero) men när vi kom hem till Max och Christin hade vi en stunds spritprovning. Vi konstaterade att Bacardi Melon och vanlig hederlig Sprite är en alldeles utmärkt kombination. Så då vet ni.

Och nu har jag köpt en ny kamera så i framtiden kommer ni att kunna se motivet på mina bilder.


Kommentarer
fridfis

HEj mamma! "Äckliga fotsulor" svar: 1) Hon är dansare. 2) Hon har små extrahud-skortjosan på fötterna. 3)Fin kommentar, Amanda hälsar "Tack bruttan". Kramis!

2010-04-08 @ 00:21:02
URL: http://fridaska.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0