I buy pink sheet

Nu börjar väggarna försvinna och vi laddar upp med filtar och täcken inför den kommande vintern när bistra vindar kommer att vina, inte bara runt knuten utan också runt köksbordet.



                                                                      Foto: Lillan Westman
I takt med att väggarna försvunnit har dock taket färdigställts. Någon fest blev det uppenbarligen dock inte för de stackars byggnadsarbetarna.

Denna underbara helg har jag varit ledig fredag, lördag och söndag och jag har verkligen hunnit massor! Varit på restaurang (Corsica, givetvis) och ätit stålarbetarpizza, dansat till underbara, fantastiska Drifters,

gått på stan, haft tvättstugan samt sytt sex påslakan och tolv örngott. Det där sista verkar kanske inte helt friskt, men jag tyckte det var lika bra att göra allt på en gång, annars fanns det en risk att det skulle bli liggande. Tre av dessa bäddset kommer att hamna på Paddelvägen eftersom både Frida och Katarina mestadels bor där. Det verkar mysigt med linnelakan. Skall tvätta och mangla dem så fort jag får tid. Ja, jag har ju förstås sytt en tröja till Björn och äntligen lyckats bli färdig med fotpallen också... 

Förresten så ringde Thomas igår medan jag stod i tvättstugan och manglade andra lakan, och då upplyste han mig om att ingen människa under 80 år manglar lakan nuförtiden. Hm... Jag tror jag måste lära honom hur man veckar örngottsband...

Allra, allra bäst just nu: Himmelen för mig med Drifters


Kommentarer
Elisabeth Welén Svensson

Ops!! Jag manglar också lakan.....och jag är nyss fyllda 27...(fniss)...eller var det min dotter kanske???!!! Hälsa Thomas att det där har han fått alldeles om bakfoten.....skönaste som finns att lägga sig på nymanglade lakan...så det så...:))Kram till Dig!

2009-09-07 @ 23:12:55
Dansbandsjimmy

Hej Bodil, känner ju igen dig i från Fjl, så jag tänkte kolla upp din blogg.

Kul med delat intresse, lägger upp en länk till min blogg i alla fall.

Bra jobb med bloggen.

2009-09-11 @ 12:33:47
URL: http://dansbandsjimmy.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0