I´m walking on sunshine

Tänk att sitta och fika utomhus, utan ytterkläder, en lördag i andra halvan av september! Det är ingenting vi häruppe är vana vid, även om det har råkat vara ganska varmt hos oss också på sistone. Dagen efter Den stora överraskningsfesten träffades vi på fiket i Briggenhuset och hade utvärdering. Allt var positivt. Kajsa och Josip hade haft sviten på hotellet och hon tackade mig flera gånger för att hon överhuvudtaget hade fått bo på hotell, och det är ju klart - hade jag fyllt 49 så hade det inte blivit något med det... 


När hallonsodan var uppdrucken och det övriga sällskapet gick mot bilen så promenerade jag hem i solskenet. Jag måste ju vänja mig vid att använda benen till annat än dans, för när min bil tillfrisknar vet man inte.

Efter ett par timmars trevligt samkväm, då jag hunnit med ännu en promenad, denna gång till City-Grossen eftersom Thomas glömt köpa tonic, packade vi in oss i Alfan och Anna styrde den mot Sölvesborg. Då vi var en person för mycket för en normal bil och alla ville med fann vi för gott att stoppa Thomas i skuffen.
 
                                                                          Foto: Anna Olsson
Han försöker se lidande ut, men det gick ingen nöd på honom. Han hade allt han behövde. Filt, öl och en skål med sallad. Särskilt det sista var han extra tacksam över.

Annas medhavda stek avnjöts så småningom hos Diana och Sven-Göran, men först hade vi ett beach-party i miniformat på stranden nedanför deras hus.
           
Ann-Mari och Anna myser i aftonsolen.

De har inte använt båten så mycket på sistone...

Bättre än k-pist med vodka i handen än...vad?
Jag är ganska säker på att det inom kort kommer att finnas ännu fler bilder från den här kvällen på Annas blogg. Kolla in där ofta!

Så småningom åkte vi till Valje Nöje där inga mindre än Streaplers spelade. Ibland har man ju tur som en tokig! Valje är ett gammalt dansställe där tiden har stått stilla. Håkan berättade att han spelade där första gången 1961 och att inte mycket har förändrats sedan dess. Grymt! Det har onekligen stora likheter med gamla mysiga Sunderbylogen, eller Håwet, som det hette under några år i början av 80-talet. Färgerna, stjärnorna i taket, ja, atmosfären är densamma på båda ställena. 

Hur var då Streaplers? Ja, vad tror ni? Har påven en konstig hatt? Bajsar björnen i skogen? Sover Dolly Parton på rygg? 

När vi åkte hem ville Thomas vara med i baksätesgemenskapen, varför jag på något sätt hamnade med sidan mot färdriktningen. Detta resulterade i ett ordentligt illamående, anlag för åksjuka som jag har. Och när jag vaknade tjugo i tio dagen efter var jag fortfarande åksjuk. Eller...

                                               



Kommentarer
katt

haha, varför håller du i magasinet på k-pisten? lol

2009-09-24 @ 01:38:28
Boella

För att du skulle få något att kommentera...

2009-09-24 @ 11:14:13
URL: http://boellas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0