Jiihaa!!

Jag skall villigt erkänna att jag var en smula nervös inför den andra torsdagsdansen på Cleo, men det visade sig vara helt onödigt. Folk i alla åldrar strömmade in och roade sig så det stod härliga till. Det blir visserligen lätt lite småstökigt på det underdimensionerade dansgolvet, men jag förbiser gärna detta när jag ser hur kul alla har. I ärlighetens namn är det väl inte så hemskt många män som bidrar med någon större dansupplevelse, men även om man inte är någon Fred Astaire så har man ju rätt att vistas på golvet och ha roligt, precis som alla andra. Övning ger som bekant färdighet och alla har vi varit nybörjare.

Kindbergs var kvällens orkester och dem har jag inte hört sedan de var i Kalix förra vintern. De har alltid hört till mina favoriter, främst för att de spelar så himla bra dansmusik men också för deras coola westernstil.
 
Jag vet att det finns arrangörer som drog öronen till sig efter deras framträdande i Dansbandskampen förra säsongen, då de tyvärr inte alls gick fram i rutan. Men man skall absolut inte underskatta Kindbergs. De har förmågan att leverera dansmusik av högsta kvalité! För alla åldrar dessutom. Jag är alltså lite sugen på att åka till Skellefteå på lördag...

Ikväll blir det i alla fall dans till Jive på folkan i Piteå! Det skall bli kul att höra dem nu när Jonas Näslund har slutat. Jag hade dem några gånger INNAN han var med, på Marcus Fernholms tid, och då var de ett rusktigt bra "mellanband", alltså ett band som spelade någonting mittemellan moget och omoget. Jag håller tummarna för att de har återgått till sitt gamla jag. 


Kommentarer
Anonym

vaddå blond?

dumhuve?!

2010-12-07 @ 11:08:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0