Gonna build a house

Det är ganska dumt att ägna flera timmar åt att söka något som överhuvudtaget inte finns. Torsdag förmiddag flängde jag runt till kommunens alla byggvaruhus på jakt efter byggkalk. Jag har en liten kartong i källaren, vilket jag också talade om för alla oförstående byggvaruhusbiträden, men framför den kartongen har någon placerat typ 54 tunga flyttkartonger, varför jag fann det lättare att köpa en helt ny. Trodde jag.
- Vad ska du ha det till? frågade alla trevliga gossar.
- Ska kalka dansgolvet på Cleo. Måste få lite glid.
Till slut fann jag för gott att medelst en rockad i mitt åtta kvadratmeter stora soprumsförråd söka reda på min egen kartong, bara för att finna att produkten jag resultatlöst sökt egentligen heter Grå Talk. Så står det på kartongen och det används huvudsakligen i plaster och färg. Äsch... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0