Pretty flamingo

Från och med den 27 november börjar "mitt" köpcenter med söndagsöppet. Inget konstigt med det. Så har det varit varje år inför julen, men den här gången kommer det att bli permanent. Detta kan betyda slutet för alla småbutiker eftersom det inte är någon kommers att tala om i city på söndagarna. Handels avtal innebär 100 % i ob-tillägg denna dag som för inte alltför längesedan kallades för vilodagen. Det blir dyrt för arbetsgivaren. Lösningen kan förstås vara att stå där själv utan lön, men även egenföretagare behöver ju vara lediga ibland. För min del är det inte hela världen att jobba de drygt fyra timmarna någon gång då och då. Dels tjänar man bra, dels är man ledig någon annan dag. Jag är ju inte den som umgås särskilt mycket på fritiden ändå... Oj, så bittert det lät. Och jag som skulle rycka upp mig, bli snäll och sluta bitcha.
 
Men jag orkar inte bekymra mig om det. Just nu är jag bara intresserad av flyttkartonger och kan lukta mig till en tom banankartong på hundratals meter... Idag fick jag nycklarna till vår fina evakueringslägenhet.

Imorgon jobbar jag min tredje lördag på raken, men efter avslutat värv åker jag till Ingrid och Kent och äter middag. Därefter blir det Los Flamingos (eh...Flamingokvintetten) på folkan i Piteå! Och som om inte det vore nog så spelar Streaplers på Cleopremiären på torsdag! "Alla" ska dit! Är inte Luleå en världsmetropol så säg?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0