I can JIVE

Var fjärde vecka är jag ledig fredag, lördag och söndag, vilket är kolossalt skönt. Blir som en liten semester. Jag hade en lång att göra-lista som jag skulle beta av. Jag hann nog det mesta, men att hitta alla verifikat till skattedeklarationen tog längst tid, trots att jag visste i vilken flyttkartong allt låg.

Sedan var det dags att göra sig iordning inför kvällens dans på Folkets Hus i Piteå, där Jive (UTAN Jonas Näslund) spelade upp till dans, vilket de gjorde alldeles fantastiskt bra! För några år sedan hörde jag Jive på orkesterforumet i Vemdalen (dit jag f ö åker på torsdag) och tyckte att de spelade så otroligt bra dansmusik att de t o m skulle kunna få spela hos mig. Jag har således haft dem både på Forum i Älvsbyn och på Kanislogen. Folk är skeptiska till nya band, men jag hörde ingen som sade något negativt om dem.

I fjol blev Jonas Näslund, från Mats Bergmans, ny frontfigur i Jive och plötsligt hade de förlorat stora delar av sitt sound. Detta var ju positivt för dem som gillade Jonas i MB, vilket jag faktiskt gjorde, men jag tyckte ännu bättre om Jive som de lät innan så därför kunde jag med stor förtjusning i fredags konstatera att det var det "gamla" Jive som stod på scenen i Piteå.

Tobbe var glad efter en lyckad kväll!
Så bor ni i närheten av där Jive spelar - missa dem inte! De spelar rolig och lite annorlunda musik, suverän att dansa till. Inga jävla idiotsnabba buggar som ingen blir glad åt, inga foxtrotlåtar så långsamma att folk riskerar att tappa balansen och ramla när de skall försöka hålla takten. Nix, bara mysiga låtar i dansanta tempon. Efter den lyckade danskvällen valde jag att stanna hemma på lördagkväll, trots Kindbergs i Skellefteå. Men vad jag gjorde då får ni läsa om imorgon för nu måste jag faktiskt försöka sova en stund. Jag klär inte så bra i svarta ringar under ögonen...



Kommentarer
Vifsla

Vad jag önskar att jag kunde dansa!

2009-11-02 @ 15:57:22
URL: http://www.welest.blogspot.com
Ethel

Vad kul att höra att Jive liknar "sitt gamla jag", hoppas vi hittar igen dem någonstans i närheten, för besvikelsen var stor när de ändrades till en kopia av MB. Däremot så tycker jag ju att det kan vara kul med dom där "jävla idiotsnabba buggarna", då känner jag verkligen att jag lever - och det får man ju vara glad för när man hunnit bli så gammal som jag.

2009-11-02 @ 22:05:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0