Werewolf - therewolf

Det var gott, välbehövligt och trevligt att komma till C-G:s husvagn där det bjöds på gravad lax och löjrom. När jag åkte från Luleå insåg jag nämligen att jag inte hade ätit mer än frukostgröten och två rostade mackor på hela dagen så jag var tvungen att åka på Kvantum och köpa en kabanoss. Jag satte visserligen i mig en Trocadero samt en påse Jonssons mandelpotatischips hos Max och Christin, men några potatisar gör ingen middag. När vi kom hem hann jag också trycka i mig en bit av den mandeltårta jag bakat på eftermiddagen, men Thomas gick och la sig snabbare än blixten eftersom han var tvungen att sova komprimerat, som han sa.

Efter att ha skjutsat honom till flyget gick jag och lade mig igen och vaknade inte förrän Björn skakade i mig 12.20. Underbart. Men nu måste jag ta mig i kragen och skriva färdigt till Skolinspektionen samt göra den middagslista som skall gälla kommande vecka. Jag skall nog laga köttfärsbiffar med messmörssås imorgon och så skall jag söka reda på ett recept på palsternackssoppa. Sen vet jag inte vad jag skall hitta på. Mjölkblöta med ansjovis och smör fyller ju magen men är svårt att ha i matbacken.

Ikväll skall jag lyssna på och skriva om bluesbandet Wolfman Jack, vilka spelar på Kronanrestaurangen och det ser jag verkligen fram emot!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0