All my nights in black leather

Kvart i elva på måndag kväll landade planet på Kallax och redan på tisdag halv tolv stod jag vid disken i butiken igen. Att stå där och veta att man mindre än ett dygn tidigare satt i solskenet på en restaurang i Nyhavn... Men jag sammanfattar väl min fantastiska turné!

Redo för avfärd. Fattas bara en chihuahua...

Utsikt från Gothia Towers

Anna, Cattis och Thomas på Liseberg.

Thomas på Lisebergs stora scen.

Thomas med sin lillebror Kristoffer.
Jag har inga bilder från Ullared, är bara glad att jag klarade mig därifrån med åtminstone delar av förståndet i behåll. På väg därifrån bjöd vi däremot in oss till Diana och Sven-Göran och tillsammans med dem firade vi rysk afton.

Ryska korvar,

rysk flagga,

och rysk sprit. Snow Queen vodka till en kvinna från iskalla Norrbotten med ett hjärta av is...

Vi fick också smaka en bit av det torkade renkött som Thomas bär med sig vart än han sig i världen vänder.

Sedan blev det skojig film från Streaplerskvällen.

Självklart fick vi också grillat kött, flera olika sorter, samt pommes frites och bernaissås.

På lördagen gick vi ut på stan, precis som alla andra Karlshamnsbor. För er som aldrig har varit där kan jag berätta att stan har ungefär lika många invånare som Boden, men affärsutbudet är flera gånger större. Här finns t ex två sybehörsaffärer och en sexklubb. Det senare är ju intressant, tycker jag. Den ligger dessutom på det kullerstensbelagda huvudstråket. Måste vara svårt för eventuella besökare att vara anonyma...

Vi gick i alla fall in i ett fantastiskt bok- och skivantikvariat och där hittade jag inte mindre än TRE Streaplersvinyler som jag inte tidigare ägde. Och när vi kom ut därifrån så passerade en Volkswagen-karavan! Fantastiskt! Tänk, så har de det hela tiden, Thomas och Anna!




Sedan köpte vi med oss fikabröd hem. Vi fick lite bråttom eftersom Thomas skulle åka med Pelle och Susanna till Eringsboda Brunn.

Jag fick låna Tomas Lundins mugg!

Jag saknar ord! Lyckan är total!
Ja, därefter klippte jag lite mönster innan det var fixardags. Jag är ju väsentligt äldre än Anna, varför jag också behöver längre tid på mig. Till slut kom vi oss iväg och hann till och med in till Pelle och Susanna i deras husbil. Anna och jag hade bestämt oss för att bli rejält berusade, pinsamma och jag skulle också bli PATETISK så Susanna blandade något som skulle hjälpa oss på traven. Väl inne på Brunnen bjöds vi på en fruktansvärt god supé! Och vid bordet fick vi sällskap av jättetrevliga Linda från Älvdalen, som är sambo med Peter i Larz Kristerz.

Anna och Linda, två snygga pinglor som gillar vintagekläder.

Thomas trivdes inte särskilt bra som allsångsledare, men med Stefan och Peter gick det som en dans!
Så småningom blev jag i alla fall så hämningslös att jag vågade mig fram till scenkanten tillsammans med Linda och Irina, lagom för att digga till "Carina". Men inga händer i luften!


Anna har fler och bättre bilder från den här kvällen på sin blogg, så jag föreslår att ni kollar på den också!

När vi skulle gå ut till husbilen var vi tvungna att gå förbi kassan och få en stämpel, och plötsligt stod jag öga mot öga med en tjej från Luleå! Hon blev lika förvånad som jag, men jag kom t o m ihåg hennes namn, som jag högljutt utbrast. Det visade sig att hon var numera var bosatt i trakterna och det var en ren slump att hon åkt till Brunnen. Jag tycker det är skitfränt när sånt där händer!

När Thomas så småningom fått klartecken från arrangören att åka hem och vi hämtat hans grejer i en loge, så lik vägkrogen i Twin Peaks att jag knappast höjt ögonbrynen om plötsligt jätten stått framför mig, så påbörjade vi vandringen till Annas bil som hon så fint parkerat på andra sidan av det enorma träde som var parkeringsplats. En berusad kvinna pekade på Thomas och ropade:
- Men titta, det är ju HAN!
- Så diskret du är, sa Anna.
Eftersom jag inte ville vara sämre så kaxade jag också upp mig och fällde någon smart kommentar som jag har glömt nu, varpå kvinnan replikerade:
- Bara för att du har randiga tights!
Ett fint argument, tyckte vi.



Kommentarer
Anna

Tajts-repliken är min favoriten. Det är så underbart taget ut luften. Ska nog börja använda den ofta. Vi får satsa på att bli mera patetiska nästa gång. Det blev ju inte så mycket av det.

2009-05-27 @ 23:36:17
URL: http://mermusik.blogspot.com
Boella

Ja, det är en väldigt användbar replik. Den och den där Cattis-repliken "utifrån de förutsättningarna"...

2009-05-27 @ 23:52:19
vifsla

Boel boel! Det var roligt!! När (om) jag kommer till Lule ska vi göra om det.

2009-05-28 @ 23:29:08
URL: http://www.vifsla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0