Blås alla vindar

Här har det varit ett hiskeligt oväder, ska jag säga. Plåt och presenningar har flugit runt huset och in på min balkong. Det har skrapat i taket av grejer som blåst omkring däruppe och det hela var ganska olustigt. Malin vaknade fyra i morse och kunde inte somna om, stackarn. Nu har vi fått en spricka i halltaket.

Lite kusligt, inte sant?

Det hänger en grön presenning utanför mitt vardagsrumsfönster.
Allting blir ju jättefint när det blir klart och eftersom jag läst lagarna för Hyresgästföreningen och Lulebo har vi nått en förlikning beträffande den öppna planlösningen och det känns ju bra. Fast jag går ju omkring och har ångest inför allt flyttande. Men Janne är snäll och säger att det inte är någon match! "Bara se till att så många som möjligt är med och bär så går det som en dans!" Och det är ju klart att av mina bekanta finns det nog ingen som inte önskar något högre än att bära böcker och lp-skivor från tredje våningen...

Smulpaj med vaniljsås - eller om det var tvärtom - kan vara bra när det känns jobbigt.

Och jag hoppas att de där karlarna bygger bättre än de stavar...


Kommentarer
vifsla

Ja det var det som fanns i skåpet, ättikssprit och ananas.

2009-05-29 @ 00:36:47
URL: http://www.vifsla.blogspot.com
vifsla

Om du inte är sugen på lite krossadtomatstuvning så klart :-)

Annars har jag nåt skitstarkt som heter harissa (?)som jag säkert kan stuva. Det är chilipuré, tror jag..

2009-05-29 @ 00:38:06
URL: http://www.vifsla.blogspot.com
Anonym

Jo jag somnade om, fast då var man tvungen att stiga upp :(

2009-05-29 @ 17:15:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0