Oh, please stay by me, Diana

Jag får börja med att tacka för allt stöd som jag märker att jag har bland mina läsare i råttfrågan. Ikväll har jag dock, med hjälp av julklappsgps:en, lyckats hitta en adress bortom ära och redighet, på vilken jag tvingades hala upp två hunkor i utbyte mot en nedbajsad fågelbur, format större.

Jag skall så snabbt jag bara kan köra ner den till Janne, så att Katarina kan få rengöra den det första hon gör när hon kommer hem. De två gigantiska hålen i ena sidan, där förmodligen några matskålar har suttit, måste ju också täppas till för att decimera risken för råttinvasion på Klintbacken.

Men allt är inte elände. Efter råttbursköpet hittade jag åter till civilisationen (nåja, jag befann mig fortfarande i Boden...) och landade sålunda hos Christin på Erikslund. Där bjöds jag på en rostad toast med smögenröra samt en hel del kalla grönsaker. Goda oljor och vinäger gjorde dock att även dessa gick att äta. Den lilla måltiden var precis vad jag behövde och när sista klunken Trocadero var urdrucken gick vi ut i garaget där Diana, lady in red, väntade. Inköpt på Veckans Allehanda i måndags, och nu är hon min! Har man tre symaskiner kan man väl få ha två provdockor, eller...?

Diana är betydligt kurvigare än Dressform, som passar mig alldeles utmärkt. Det finns dock ett mått som inte går att justera på någon av dockorna och det är den icke helt obetydliga bysthöjden som på min Dressform är alldeles för lång. De sitter för långt ner, om jag skall tala klarspråk. Men de hänger kanske till sig så småningom. På mig, alltså.
 
Och nästa jul har vi även en tomtemor!

P.S. Egentligen har jag sex stycken symaskiner. Faktiskt. Men bara tre är i bruk. D.S.


Kommentarer
Fia Larsson

Hej! Kul att stöta på en dansare såhär när jag inte alls sökte efter det! Jag letar i själva verket efter en provdocka och såg din bild ovan. Jag undrar vad den högra heter? Jag letar efter en provdocka som har ställbar rygglängd, och det ser din högra ut att ha.

2013-07-10 @ 00:25:07
Ann-Lis Brattberg

Hej! Jag har också en Dianadocka. Dessvärre är mellanrummet mellan överdel och underdel alldeles för långt. Hur får jag ihop den? Det sitter som små hakar, men hur får jag loss skenan ur hakarna? Har inte haft möjlighet ägna mig åt syrummet på drygt ett år och vill nu få komma igång igen, men gjorde ett felmått då förra året och dockan blev för lång i överkroppen. Hadebra Hälsningar Ann-Lis

2014-08-13 @ 17:20:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0