Try it once again

Idag har jag drabbats av något som jag hittills bara läst om i tidningen, nämligen en betalningspåminnelse på en parkeringsbot, utskriven i Boden den 20 februari klockan 13.34. Alltså strax innan jag brukar ha lunch på fredagar. Eftersom mitt dåliga humör har börjat te sig som ett normaliserat tillstånd var det precis vad som behövdes för att upprätthålla detta. Efter att ha suttit i telefonkö i 25 minuter kom jag fram och påpekade helt enkelt att parkeringsvakten troligtvis skulle behöva besöka en optiker. Eller byta jobb.
- Ett ögonblick, sade människan i den andra änden och det blev tyst i luren.
Efter tre minuter kom hon tillbaka och sa:
- Ja, det har blivit fel. Du kan riva påminnelsen.
Snopet. Och jag som hade eldat upp mig ordentligt och just skulle ifrågasätta rimligheten i att jag, en oskyldig skattebetalande medborgare, skulle behöva ägna tid åt att överklaga något jag inte hade någon som helst del i. Nu behövde jag bara lägga på luren och gå raka spåret till papperskorgen. Jaha ja. Så det kan bli ibland.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0