At last

Så har äntligen årets melodifestival, som numera är en parodi på sig själv, nått sitt slut. Efter att juryn sagt sitt låg förvånande nog Måns Zelmerlöw i ledning före ett par andra intetsägande bidrag, men när svenska folkets röster var räknade var det som om hela listan vände och Malena Ernman stod som segrare med Caroline af Ugglas och EMD strax bakom sig. Helt ok om ni frågar mig. Jag höll visserligen af Ugglas som etta, eftersom jag tycker att låten och det sätt hon framför den på är helt ofattbart bra. Om jag säger att tårarna rinner när jag hör den blir jag alldeles för privat, så därför låter jag bli.

Efter en kämpig dag på jobbet blev jag liggande i soffan. Varför göra idag det man kan skjuta upp till morgondagen, det vill säga till sista sekunden? Jag orkade i alla fall värma lite av det delikata potatismoset som blev över när vi åt ölbräserat renskav häromdagen. Smakade smaskens med en stor smörklick på. Katarina ville också ha, men bad mig att vara lite återhållsam med smöret.
- Mer mos än smör, sade hon.
Och självklart blev det så.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0