Hektiskt värre

Jannes granne har en rhododendron och det är ingenting man ser på var villatomt häruppe skall jag säga. Det var den skånska kvinna som bodde där förut som planterade den för kanske femton år sedan och den är helt fantastiskt vacker när den blommar!


I torsdags åkte jag och Gunilla på en liten turné till Skellefteå för att lappa bilar och därmed göra lite reklam för både Boden Alive-danserna och mitt eget Streaplers-event. Det var Micke Ahlgrens som spelade men vi gick aldrig in på dansen utan var helt och hållet nöjda med att springa runt mellan bilarna på parkeringen.

När jag kom hem var det egentligen läggdags, men då hamnade Malin i klädprovartagen och konstaterade att hon inte hade något att ta på sig på bröllopet vi skulle på dagen efter. Ja, då hittade jag ett tyg i min samling och svängde helt enkelt ihop en liten tunika bara sådär på morgonkröken. Den blev faktiskt väldigt fin om jag får säga det själv.



Små undersydda hundtandsmönstrade knappar på axlarna. Allt fanns i Boellas hemmabutik!

Tidigare på dagen hittade jag äntligen ett par romarsandaler som jag ville ha, tack vare Katarina. Passar bra till sidenklänningen jag skall ha på bröllopet.


Igår morse, kvart i tolv, anlände Thomas och Anna. Själv var jag uppe i ottan (typ 10) och sanerade bostaden så att ingen av dem skulle drabbas av något slags allergichock. Eller annan chock. I en vrå i hallen fann jag dessa varelser. Trodde för ett ögonblick att Katarina redan hämtat sina råttor...

Usch... Men nu är alla luddelumpar borta!

Anna hoppade i sin klänning det första hon gjorde, och den passade tackochlov perfekt!

Lite ostruken klänning, men visst är hon vacker?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0