Utmaning

En gång för längesedan, nästan vid tidernas begynnelse, blev jag utmanad av Anna. Från början var frågorna på engelska, men eftersom Anna har översatt dem till svenska så tog jag mig friheten att kopiera dem rakt av. Tack, Anna!  Reglerna är:
1. Svara på frågorna på din blogg.
2. Du får byta ut en fråga mot en egen om du vill.
3. Utmana 8 andra och länka till dem.

1. Vilken parfym använder du?
Inspiration, Lacoste.

2. Dagens låt?
Heard i thru the grapewine, Creedence Clearwater Revival. Elva minuters njutning.
Klicka för att stänga bilden
3. Vad ska du äta till middag ikväll?
Har redan ätit. Cottage Enchiladas. Mums.

4. Dagens höjdpunkt?
Måste vara skumbadet i morse/förmiddags/ ev. lunchtid... Vaknade inte förrän tio i tolv.

5 . Vad skulle verkligen vilja lära dig?
Spela ett instrument ordentligt. Gitarr, piano, bas - spelar ingen roll. Jag är flexibel.

6. Vad är det senaste du köpte?
Två liter mjölk, en Roast´n Toast och en stor påse fiberhavregryn.

7. Vilket är ditt favoritdjur?
Tveklöst häst. Fast jag har på äldre dagar upptäckt att jag är ganska förtjust i katter också. Dessvärre är jag allergisk mot dem...

8. Vilket är ditt viktigaste mål just nu?
Att vara lycklig. Och om mina barn har det bra så är jag lycklig.

9. Vad tycker du om personen som utmanade dig?
En hemsk människa... Ha ha... Anna är vacker, snäll, intelligent, rolig m m i all oändlighet. En väldigt behaglig och okomplicerad person som är lätt att umgås med. Nu slutar jag, för det kan bli ett väldigt långt svar. Men ni förstår säkert.

10. Vilken färg har du på ögonen?
Röda... Fast det står melerade i passet.

11. Om du kunde ändra något med dig själv, vad skulle det vara?
Jag skulle kunna svara att jag vill vara lite kortare för att kunna ha höga klackar, men å andra sidan är min längd en del av mig (surprise!) så därför svarar jag: Fysiskt - ingenting. Mentalt - skulle nog behöva lära mig att lyssna mer på andra och inte vara så självcentrerad.

12. Om du fick vara var som helst i hela världen några timmar framåt, var skulle det vara?
På en ponnyrygg på Island!

13. Vad tycker du är viktigt med dina vänner?
Att de är just vänner, oavsett hur lång tid det är mellan gångerna vi hörs av eller träffas.

14. Vem skulle du vilja träffa?
Vet int.

15. Vilket är ditt drömjobb?
Fritidsforskare.

16. Vilket är ditt favoritplagg i garderoben?
Svårt att säga. Det finns nog några par jeans och några t-shirts...

17. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
En annan bloggare som jag vet, hade med all säkerhet, ärligt och uppriktigt svarat det där onämnbara som jag faktiskt tror att de flesta börjar dagen med, men eftersom jag inte är så privat så svarar jag att jag kokar kaffe och gröt, brer en smörgås, häller upp ett glas juice och njuter sedan av allt detta tillsammans med Norrbottens Kuriren. Hur låter det?

18. Tre saker som får dig att le?
Komplimanger, komplimanger och komplimanger.

19. Vilken är din favoritlåt just nu?
Invitation, Schytts.

Fast den finns inte på den här skivan, som däremot innehåller bl a Ramona...

20. Vilken är din favoritserie?
Twin Peaks, David Lynch.


21. Vad har du på dig just nu?
Baggyjeans från Diesel, mörkgrå tischa med pyttesmå rosa prickar från HM.

22. Vilket är ditt favoritgodis?
Åh... Lakritsplopp...


23. Vilken är din stilförebild?
Ha ha...! Vaddå stil? Vet jag inte vad det är...

24. Ditt bästa köp?
Oj, inte vet jag. Bilen kanske? Fast det kan ju lika gärna vara något som jag köpt och gett bort. Jag vet inte! Hav överseende med en medelålders kvinna!

Nu bytte inte jag ut någon fråga, eftersom jag inte vet vad jag skulle byta ut den mot. Och eftersom jag inte har så många vänner i bloggvärlden så kan jag heller inte utmana någon. Dessutom hörde jag hur Katarina föraktfullt fnös ur sig något som lät som
- Lunarstorm...
bakom min rygg alldeles nyss. Men jag hoppas att ni har varit och röstat idag!


Kommentarer
3

bilddagboken

2009-06-07 @ 21:18:47
Anonym

Ja, man får tacka för de fina orden. Tyvärr somnade kråkan in i sin korg under natten.

Vill bara tipsa om Singoalla lakrits, för dig som gillar Plopp saltlaktits

2009-06-07 @ 22:05:31
URL: http://mermusik.blogspot.com
td

Fråga 18:

"inte trodde jag väl du var XX? (ålder)"

2009-06-07 @ 23:28:56
Boella själv

Huvet på spiken, td...

2009-06-08 @ 10:42:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0