Storforsen, Retrocaféet och Sigge del 3

Den bilen tog dem till Sigge som bor en bit utanför Boden.


Nu vill det till att jag begränsar mig, för antalet bilder hemma hos Sigge blev många... Sigge samlar saker som kan vara bra att ha, alltså det mesta. Särskilt fordon. För vem tänker inte ibland att "Nu skulle man haft en brandbil!" Sigge har ett helt gäng. Och grävmaskiner. Och lastbilar. Och traktorer. Och bussar. Och "vanliga" bilar. Och... Och.... Och...









En bidé! Kan vara bra att ha! Man kan lägga tidningar i den t ex.

Den här bussen tänkte vi att vi skall ställa i ordning till Malungsveckan nästa år.

Allt som behövs är lite färg, nya gardiner och ett nytt batteri. Sen är det bara att tuta och köra!

Slutligen hittade vi en påse knappar som Anna och jag sorterade. Det är det roligaste som finns!

Någon/några av dessa hamnar kanske på en av Annas vackra klänningar. Kanske de i glas, längst nere till vänster?

Sedan dök Micke och Karin upp på motorcykel och det var ju kul, för dem har ingen av oss träffat på jättelänge.

Så led dagen mot sitt slut och trots att magen var full av kakor och kaffe så kände åtminstone Thomas och jag att vi ville ha en rejäl middag. Vi stannade således till på Max när vi återvände till Luleå. Därefter åkte vi hem och jag gjorde en liten utgrävning i ett av mina förråd och hittade ett par skor som jag tänkte att Anna skulle gilla, och det gjorde hon!

Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0