Råttatouille

Självklart åkte jag till Skellefteå, trots mitt utarbetade tillstånd. Det är ju som sagt inte varje dag som Bhonus är så långt norrut. Tyvärr blev det inte någon höjdarkväll precis, men det berodde mer på min brist på energi än på bandet. 450 personer hade trotsat regnet och gett sig iväg till Folkets Park, och utan att säkert veta så gissar jag ändå att cirka 375 av dessa var kvinnor. Jag blir ju ändå, av någon outgrundlig anledning, uppbjuden hela tiden men det är jobbigt på damernas eftersom man då, likt en hungrig varg, utan att tveka tvingas kasta sig över det tilltänkta bytet. Annars hugger någon annan kärr.... förlåt, dam honom.


Katarina hämtade sina råttor i måndags och vips, var min råttfobi som bortblåst! De var så ruskigt söta där de satt i en hängmatta som hon har sytt åt dem, och stack upp sina små huvuden över kanten. Deras öron är alldeles runda och de ser ut som små sagoråttor. Nu väger de 84 gram men när de är fullvuxna är de omkring fyra gånger så stora. Undrar om jag kommer att tycka lika mycket om dem då....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0