Close the door, I´m dressing

Jag håller tidsplanen ganska bra, men inte blir det mycket sömn... I förrgår sydde jag klart klänningen jag skall ha på Guldklavengalan. Jag är ganska nöjd. Dessvärre får jag ingen vägledning av den av mina döttrar som eventuellt skulle kunna tänkas ha någon idé till håruppsättning. Men jag får väl bara se till att det är rent och volumemastrat så blir det nog ok. Visst hade det varit kul med svinrygg eller nåt, men jag hinner inte försöka få till det nu.

Bubblorna runt kanten beror på en liten resår som jag sydde fast i sömnsmånen och är inte lika påtagliga på riktigt. Alternativet var en kant som stod rakt upp, då jag uppenbarligen saknar något som skulle fyllt upp den där.

En pytteliten bolero gör att jag känner mig mer klädd och känns mer modern än en sjal. Men jag kan ju ha fel.

Boleron har samma rundning bak som det avskurna livet har i ryggen. Fast det syns bara i verkliga livet... (ha ha)

Jag bör kanske lägga en liten makeup...?

Det är ganska stökigt på mitt arbetsbord=vardagsrumsgolvet.

Och igår sydde jag den här av ett bomullstyg som jag köpte på Stoff & Stil i Malmö.


Kommentarer
Anna Neah

Ååh, så vacker den blev!

2009-07-08 @ 21:54:06
URL: http://mermusik.blogspot.com
Ethel

Supertjusig, du är så fantastiskt bra på att sy. Hoppas kvällen blir toppen!

2009-07-08 @ 22:05:09
Boella

Äsch...

2009-07-08 @ 22:40:04
td

va, det har ju gått ut nya direktiv; "dansvänlig klädsel" står det på inbjudan. Adidas premieras.

2009-07-08 @ 23:47:24
lunkan

Hur fint som helst! Ett frisyrtips från frisörsöstra: Volymastra först, locka (antingen locktång, slinga för slinga) eller rulla upp i torr hår, kanske krama in lite mousse eller annat på topparna, låt sitta tills du gjort make up. Böj dig framåt och skaka loss svallet. Fäst upp lite löst och kvinnligt, låt slingor falla ner. Då ser du ännu ljuvligare ut!

Fast egentligen är det ju bara att vara hel och ren som gäller. Kram!

2009-07-09 @ 00:22:29
Jessica

hörru ni ligger du bland bokmärkena...

kram...till dig på ledigheten :)

2009-07-10 @ 20:48:51
vifsla

Satan vad snygg du är!! Och jag som kommer i min h&m-klänning!!

Men vänta bara tills mina skattepengar kommer då ska jag få en klänning uppsydd, så det så!!



Jag tycker att du ska sätta upp svinrygg och måla läpparna röda. Så du blir en norrbottnisk Patsy!

2009-07-11 @ 15:00:24
URL: http://www.vifsla.blogspot.com
mikaela

jäkla snygg du kommer vara på guldklaven,Doris..haha

ha så kul i malung!!kram kram mikaela

2009-07-11 @ 15:37:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0