A tribute to Streaplers 1

Eftersom Streaplers spelade i Djupgroven utanför Skellefteå på söndagkväll beslutade vi oss för att åka dit. Jag vill ju gärna dansa till dem också eftersom jag inte hinner med det när jag själv har dem. Först tänkte jag att jag skulle åka förbi Bredsele och kolla läget, men Thomas fick mig på andra tankar så jag vände och åkte direkt dit vi skulle istället. Jag körde alltså helt galet. Min orienteringsförmåga har vissa brister, men jag fick en känsla av att vi befann oss på fel sida av älven, vilket också bekräftades av Kent Liljefjäll som via telefon bistod oss med färdbeskrivning. De spelade där på premiären förra sommaren så han visste ju. Det gjorde däremot inte jag som bara varit där tre gånger....

Vi kom fram omkring 20.00 och då frågade arrangören om vi också tagit fel på tiden. Det visade sig att det stod fel i annonserna. Dansen ägde rum mellan 19 och 23 men i tidningarna stod det 21-01. Man kan alltså aldrig vara för noggrann när man kontrollerar annonskorrekturet. Trist för arrangören när han nu hade förmånen att ha Sveriges bästa dansorkester på besök. Det var inte särskilt mycket folk och jag dansade mest med Thomas, som den här kvällen fick vara sig själv för en stund.

På onsdagen var det alltså min tur och då jag lider av trygghetsnarkomani så ringde jag min annonssäljare på tisdagen bara för att kolla att mina annonser skulle finnas i onsdagens tidningar, och det bedyrade hon att de skulle. På eftermiddagen åkte jag till logen och kunde där konstatera att vattnet inte fungerade. Medan jag åkte och hämtade en dunk så sopade två husvagnsgäster hela logen åt mig! Sedan kom Hasse och Carina förbi och då sopade hon utebanan medan Hasse fixade kaffemaskinen! Därefter dök Sterling upp och kollade elen som inte var ok. Men när han var klar så var den det! Tusen miljarders tack till alla goda människor som hjälpte mig!

Allt drog ut på tiden och egentligen skulle jag åkt till Boden och ätit pizza hos Max och Christin med Thomas, men istället blev han hämtad av Max och själv lämnade jag inte Älvsbyn förrän klockan var nära midnatt. Jag hann bara äta och försöka vara lite trevlig en stund, men sedan åkte vi hem. Thomas fick en bok om vett och etikett, något som han behövt länge...

Abnorma vallmor hos Max och Christin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0