Broddway, åh Broddway

Det går ganska bra för mig just nu. Min ena brodd har sedan ett par veckor varit defekt efter att två dubbar släppt. Dessutom två dubbar bredvid varandra, varför jag endast haft grepp under själva framdelen av foten. Men det har gått alldeles utmärkt ändå, kanske främst därför att det inte har varit särskilt halt. Dock löste sig allting när jag på min promenad till jobbet på måndag morgon snubblade över en likadan brodd som min inkompletta! Någon vänlig själ hade helt enkelt sett till att tappa den mitt i min väg!

Jag såg mig omkring, men ingen verkade göra anspråk på den ensamma brodden, så jag tog raskt upp den och stoppade den i min väska. HURRA! Det är väl troligt att någon saknar sin brodd, men det finns ju nya på Claes Ohlsson. Lite spill får man räkna med ibland.

Lyckan över att ha ett funktionellt syrum i lägenheten känner inga gränser! I måndags sydde jag ihop både klänningen och mammas t-shirt. Därefter sydde jag två små kuddar. Efter förra sommarens nästan-diskbråck brukar jag ha en liten kudde i svanken när jag sitter. Det hjälper faktiskt. Första året kunde jag nästan inte sitta överhuvudtaget, men det blir bättre och bättre. Nu har jag små kuddar utplacerade lite här och där i lägenheten och i bilen. Och läsglasögon... Ålderstecken!? No way...

Så vill jag meddela att Flamingofyran nu är genomlyssnad och trots att man knappt kunde skönja spåren för alla repor, så hoppade inte nålen på ett enda ställe! Den lät lite raspig, men hallå! Tvättäkta vinyl! En så ruskigt bra skiva har nog aldrig gjorts, vare sig förr eller senare. Drifters Ikväll var också en upplevelse, eftersom själva låten Ikväll är just den låt som jag brukar sjunga för Thomas och som han bestämt hävdar att han aldrig någonsin hört. Men den finns, och jag har beviset! Jag skall spela den för honom och Anna när de kommer hit nästa helg. De ska få höra den igen och igen och igen och igen....

Till sist vill jag bara informera er, kära läsare, om att det i huvudstaden finns att köpa Plopp Lakrits. Detta enligt en tillförlitlig källa. Dock har efterforskningar på bl a Plopps egen hemsida visat att den uppenbarligen inte längre tillverkas då den inte finns med i sortimentet. Förklaringen till att den har uppmärksammats i en butik i Stockholm torde vara att en företagsam butiksägare insett Plopp Lakrits potential och införskaffat ett ansenligt lager av denna förnämliga, men underskattade, produkt. Bäst jag går och lägger mig nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0