Cross that bridge

Somligt går bra men somligt går jäkligt dåligt. Antalet flyttkartonger har på en vecka reducerats från 104 st till simpla 32. Jag arbetar inte konstant utan kör ett par timmar, vilar ett par timmar och gör eventuellt ett ryck innan jag måste gå och lägga mig eftersom jag arbetar på riktigt på dagarna.


Malin kör en annan metod. Hon öppnar en kartong, vräker upp innehållet i skåp och hyllor och frigör därmed lite golvyta. Jag, däremot, kan bli stående med en bok i handen och fundera över vilken hylla jag skall sätta den i. Men Malin är skoninslös. Hon påstår också att vi skall rensa i mitt bestånd av cd-skivor eftersom hon anser att det mesta är dynga. Och då antar jag att jag bara får behålla Led Zeppelin. Men mina vinyl rör hon inte! 

I lördags kväll glimmade jag till och hängde upp gardiner i alla rum. Detta delvis för att det blir lite hemtrevligare men också för att reta grannarna lite... De vet ju inte att man ännu inte kan röra sig obehindrat härinne. Mina fönster är stora och höga, vilket innebär att även jag, trots mina 180 cm, är tvungen att stå på en stol för att nå upp till stängerna. För att slippa kliva upp och ner på stolar klev jag på de möbler som råkade stå lägligt till. Dessvärre är jag uppenbarligen inte så fjäderlätt som jag trodde. Eller också var locket på den gamla radiogrammofonen som jag använder som tv-bänk till min tjocktv, ovanligt klent.

Det går antagligen att laga. Om man bara lyckas skruva lös locket så kan man ju limma ihop faneret igen. Men jag skall inte göra det ikväll.

Eftersom jag bor i en så ofantligt stor lägenhet (102 kvm) har Lulebo bestämt att jag, och alla andra som har bostäder större än tvårummare, skall ha diskmaskin! Hurra!

Tyvärr tycks detta faktum ha gått hushållets övriga medlemmar (de som måste ha fulla tandkrämstuber hela tiden) förbi och diskbänken är ingalunda så tom som jag kanske hade väntat mig att den skulle vara. Det liksom bara lämnas disk där.
 
Men som sagt, somligt är bra. Att min bror kom hit med min mormors gamla kökssoffa t ex. Tyget råkar vara orange, men det skall åtgärdas snarast. Dock inte ikväll. 

Det är möjligt att köket är en smula övermöblerat nu, men så får det vara till vidare. Till vänster står både en enorm köpmandisk, som jag helt enkelt MÅSTE ha eftersom det är så mycket som inte längre ryms i köksskåpen, och en amerikansk gungstol som jag inte heller kan leva utan eftersom det är så mysigt att sitta och gunga lite ibland.

Idag hade jag fått Annas årliga skiva! Tänk att hon hunnit med det, trots att hon också ägnat ett par månader åt att packa, flytta och packa upp...
 
Skivan innehåller både eget material, gamla klassiker, ett gästspel av Thomas (han blir bara bättre och bättre...) och sist, men inte minst, Annas tolkning av Invitation - en av Schytts bästa låtar ever! Och den har hon gjort till mig! Finns på Spotify. Med Schytts, alltså. Fast jag hoppas att Anna också finns där snart för det borde hon göra, så bra som hon är!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0