Going nowhere

Eftersom vi är så oerhört viktiga personer så gick vi in genom Guldentrén förra helgen när vi var på Dansbandskampen. Nytt för i år var att alla damer/tjejer/kvinnor fick en papperskasse från Året Runt. Den var fylld med bl a tidning, cd-skiva, antirynktabletter, ansiktstvätt och ansiktskräm. Nånting måste man ju reta upp sig på för att hålla blodtrycket i rätt nivå och därför valde jag att reta upp mig på detta. Varför fick inte männen antirynkpreparat? Jag råkar veta flera som skulle behöva...

Feministdottern Katarina och jag var rörande ense när plötsligt Frida visade upp en tillåtande solig sida som jag inte visste att hon ägde.
-Var glad för att du är kvinna! sa hon. Sedan påpekade hon att män i allmänhet tjänar bättre än kvinnor och har därmed större utrymme för ansiktskrämer i sin budget.

Anna har förresten lagt upp lite bilder från helgen. Kul att kolla, åtminstone för oss som var med... 

Det finns individer som på fullaste allvar tror att Playtones är med i Dbk tack vare att Thomas fixat in dem. Och detta skulle han ha gjort därför att han känner dem. Samma sak gäller för Zekes, som enligt vissa är med för att de ligger på samma skivbolag som Thomas. I verkligheten förhåller det sig så att åtminstone mer än hälften av banden är mer bekant med honom än vad just dessa två band är. Alla tre i juryn har ohjälpligt relationer med många av de tävlande banden. Det är inte så konstigt. Sjunger man i ett dansband, arrangerar dans eller gör ett radioprogram som enbart handlar om dansband så träffar man också många band. Ganska naturligt, vill jag påstå. Och det är inte bara Thomas i juryn som ligger på samma skivbolag som ett (två?) av dem. Men många människor ser sina egna hypoteser som sanningar och det är väl egentligen ingenting att ödsla energi på. Fast lite irriterad blir jag...

Ingen riktig helg har det varit för min del eftersom jag har jobbat lördag och söndag. Inatt, innan jag gick och lade mig, försökte jag komma på något positivt med att jobba söndag, men antagligen var jag för trött för att komma ihåg att fem timmars arbete ger tio timmars lön och det är väl inte så dumt i alla fall!
 



Kommentarer
Dansbandsjimmy

Men Boel var du på plats !?

Och du nämde inte de för mig? Annars hade de vart kul att dansa med dig på plats i Strängnäs.

Tycker The Playtones är bra och rolig musik som jag kan lyssna på, men jag tror inte The Playtones själv vill låta dansband och då hade jag heller haft Sannex eller Casanovas i en final annars.



Ps. tycker jag Lill-Babas vart överlägsen gästjury domare som inte Christer Björkman var i närheten av.



må gott hälsar Dansbandsjimmy

2009-12-14 @ 17:11:36
URL: http://www.dansbandsjimmy.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0