Almost but not quite there

Ändå känns det inte som om man är på helt fel plats i livet när en 91-årig dam slinker förbi butiken med en jätteform full med nybakade julkakor. Och ni vet ju vad 91-åriga damer bakar. Rullrån, chokladbiskvier och ett antal småkakor med underbar smörsmak. Inga morotskakor där inte. Således en bra dag so far.

Hade bilen med mig in till stan för att kunna plocka upp Thomas på hotellet direkt efter jobbet eftersom vi var bjudna till Ingrid och Kent på middag. Och de har på något märkligt sätt snappat upp vad som går hem hos Thomas. Förrätten bestod av liten ostpaj och stor klick löjrom samt några blad ruccola, mest för syns skull antar jag. Och varmrätten var lika med alla rätt. Klyftpotatis, oxfilé, vitlöks- och persiljesmör samt HEMGJORD beasås. Suck. Inte ett salladsblad så långt ögat såg. Bara en halv ostgratinerad tomat, troligen mest för färgens skull. Till efterrätt en himmelsk kolapaj med lättvispad grädde och mixade jordgubbar från Mockträsk.
 
Tiden går fort när man har trevligt och sex timmar senare insåg vi att det är en dag imorgon också, så det var bara att åka hem. Jag gick förbi min egen lägenhet på min väg från garaget och trots att den ligger högst upp så ser jag att något fyllo eller möjligen någon praktikant har satt in glasdörrarna i vardagsrummet ÅT FEL HÅLL! Dörröppningen sitter ju i ett hörn och i min värld borde nog den större av dörrarna öppnas mot väggen, särskilt då den gjorde så innan renoveringen, men "hantverkaren" verkar ha varit av en annan uppfattning. Så därför sitter jag här och är skitförbannad, kan inte sova och väntar bara på att det skall bli morgon så att jag får ringa och skälla ut någon.

För övrigt skall jag ta bort min slang i tårkanalen imorgon. Efter att i sex månader och två dagar haft ett ständigt vattnigt och rödkantat högeröga ser jag fram emot att betrakta världen med klar och redig blick. Och om jag har tur kanske se lite piggare ut.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0