Psycho chicken - qu´est-ce que c´est?

Spänningen bör vara olidlig. Vad i hela friden innehöll mitt fyrkantiga inplastade ägg? Och vem kom det från?

Det var Thomas och Anna som öppnat sina hjärtan och mer därtill. Egentligen skulle jag kanske ha scannat in det så ni hade kunnat läsa hela, men jag skall bara redovisa innehållet i stora drag.

Torsdag den 21 maj skall jag flyga till Arlanda och sedan vidare till Göteborg, där jag snabbt skall grabba tag i mitt badkar till resväska (Vi skall tydligen till både Ullared och Stoff & Stil, så det gäller att ha gott om plats. Där gick jag händelserna lite i förväg!) och kasta mig upp på flygbussen som skall ta mig till Liseberg (är den chartrad?) där inga mindre än Streaplers firar sitt 50-årsjubileum! Sedan blir det efterfest och middag!  Helt underbart! Och det är ändå bara början!

På fredag skall jag och Anna till Ullared och på kvällen blir det bubbel, biff och bearnaissås hos Diana och Sven-Göran. Halva lördagen skall ägnas åt mys, och det är troligtvis då jag skall vira in Anna i gaffatejp. 

Anna till vänster och jag till höger...
Vi skall tillverka en provdocka till Anna, om ni undrar. Det går till så att hon tar på sig en gammal dansbandst-shirt och sedan sätter jag igång och virar gaffatejp kors och tvärs runt kroppen på henne. Det går antagligen åt ett antal rullar eftersom det måste bli en tämligen hård rustning som jag sedan klipper upp i ryggen, kanske med en fågelsax, försöker lirka ur själva Anna innan jag tejpar ihop den. Därefter fyller vi den med kuddstopp och monterar den på något slags ställning. Voila!

Andra halvan av lördagen skall vi besöka Pelle och Susanna i deras husbil och dricka lite fördrinkar och efter det blir det supé på Eringsboda Brunn där Black Jack, Larz Kristerz och CC & Lee står för musiken. Jamen jäklar, så kul! På söndag skall vi återigen mysa och kanske sy litegrann. Skall ta med min pressarfot som man använder till dolda dragkedjor och ha lite sykurs med Anna. Hoppas den passar på hennes maskin. Bernina kan ha lite olika fattningar. 

På söndag kväll skall vi bevista vårpremiären i Mörrum, då Wizex spelar. Jag är inte helt säker på att Anna vill följa med då... 

På måndag åker vi till Malmö och Stoff & Stil! Åh, så mycket muddväv och dragkedjor jag skall köpa! Och overlocktråd! Lunchar gör vi utomlands, i Köpenham. Allt har ju en ände, så också denna helg. Thomas och Anna kommer helt enkelt att sätta mig på ett tåg som förhoppningsvis går till Kastrup, och därefter förväntas jag klara mig själv. Lyckas jag hitta till planet så landar jag på Arlanda klockan 19.45. Eftersom jag praktiskt taget har bott på den flygplatsen så är resten av resan a piece of cake och jag återser troligen min hemstad omkring 22.45.

Jag har nästan inte kunnat berätta det här för någon, för jag blir så rörd att jag bara vill gråta. De är så osannolikt omtänksamma och kärleksfulla och jag undrar i mitt stilla sinne vad jag gjort som förtjänar detta. Just nu känns det som om jag omges av ett stort rosa vänskapsmoln som omfamnar mina vänner. Min värld är god, och jag är så lycklig.

                                  
Thomas di Leva och jag skulle ha mycket att prata om...



Kommentarer
Anna

Åh, vad roligt att du blev så glad. Lika glad blev jag för det. Kram

2009-04-13 @ 12:05:29
URL: http://mermusik.blogspot.com
Stockholms-katte

asså uuuh... det där sista var verkligen over-the-top-slemmigt. det låter som att du käkat svamp eller nåt. så inte du.

2009-04-18 @ 15:14:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0