Tio timmar

Idag har vi återigen haft kvällsöppet i butiken och givetvis är det jag som har stått bakom disken och varit trevlig, vilket inte var så svårt ikväll. Folk har handlat färdiga panelgardiner, frottéhanddukar, kuddar och löpare. Det var bara en dam som ville ha lite hjälp med gardintyg, men hon var en rejäl  kvinna som snabbt bestämde sig för vad hon ville ha och handlade därefter för en tusing. Inget svammel. Sådana kunder gillar jag! Som inte håller på och gormar med fem centimeter hit eller dit.
 
Då var det värre igår, när en individ (kärringj-vel) lade fram det intelligenta förslaget att vi skulle ha en snabbkassa under lunchen för kunder som hon, som bara skulle handla fållfix som kostar 31 kr per förpackning. Det var ju bara att säga "Tack för tipset, det hade jag aldrig kunnat komma på själv. Så smart du är!" och sedan bita ihop om resten. Hon har givetvis inte susning om vad det kostar att ha en anställd som kommer och tar betalt för fållfix en timme om dagen. Men det finns ju en annan lösning och det kan vara att vi som jobbar i butiken låter bli att äta lunch. Men å andra sidan ryms vi bara två, max tre, vid tillklippningsdisken så det har då faktiskt ingen betydelse. Men jag tror att jag skall lägga fram det briljanta förslaget till personalen på Intersport. "Ni borde ha en snabbkassa för oss som bara skall köpa fotbollsstrumpor."

Imorgon slutar jag redan halv fyra! Hurra, hurra! Då ska jag ha tvättstugan och så ska jag klä om fyra stolar som jag har i källaren, för nu är det minsann dags att bära möbler igen sedan Frida har förstått att 50-talsbordet med stolar som står därnere är mycket snyggare än plockihopet hon har nu. Problemet är dock att det svintunga björkbordet skall tillbaka hem... Undrar om man kan släppa ut det genom fönstret?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0