Money makes the world go around

Trots min föresats att aldrig bli för privat i den här bloggen måste jag trots allt få avreagera mig eftersom jag gjort något så fruktansvärt idiotiskt dumt att det saknar motstycke. Nej, jag har inte följt med en okänd man från krogen (omöjlig handling, eftersom jag inte går på krogen), inte heller backat på någon ny farbror eller tappat bort min nyckelknippa. Jag har slarvat med mina pengar! Alltså på något sätt räknat fel så att jag i flera dagar levt i förvissning om att jag hade mycket mer pengar på mitt konto än vad jag i själva verket haft. Hade det varit åt andra hållet hade det ju bara vara roligt, men det är ju sällan man lyckas med det. Så nu känns det onekligen lite surt.

Inte så lite heller, men imorgon åker jag till Vemdalen och det kan ju hända att man kan bli lite uppmuntrad där. Och igår sydde jag fast klänningens bakstycke där det skulle vara, nämligen bak. Framstyckets plats blev således ledig och nu är den klar och väldigt snygg. Även denna kreation sitter som smäck.

Nu har jag bestämt mig för att lägga klädsömnaden på hyllan ett tag. Det finns så mycket annat som måste göras. Garderober som skall rensas, källarförråd som skall städas, bokhyllor som skall dammas av, böcker som skall läsas, sockar som skall stickas, jobb som skall sökas, bloggar som skall skrivas och just nu skall det lagas mat. Färsk kyckling med ris och gelé. Nästa rapport kommer från härliga Vemdalen. 



Kommentarer
Lunkan

Tjena! Snygg dress! Jag har en bekant med två barn, då detta inträffade var dom små, som blev lyrisk när hon kollade kontot! Barnen fick nya overaller, skor och kanske ngt till henne själv. Allt frid och fröjd tills hon kom på att hon inte betalt hyran...

Snacka om oförutsedda utgifter!

Roa dig i Vemdalen! Kram söstra mi.

2008-11-06 @ 13:53:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0