Driftigt värre...

Jag hade väl aldrig trott att jag någonsin mer i mitt liv skulle sätta min fot i Danspalatset i Sunderbyn (skälen till detta beslut kommer jag inte att gå in på här), men eftersom jag är en svag människa utan karaktär så fann jag mig plötsligt stående vid scenens högra sida. Och ärligt talat mådde jag inte så dåligt av det, faktiskt. Särskilt inte efter pausen när jag druckit ca en deciliter kaffe som jag inte betalat för...

Men den huvudsakliga anledningen till mitt välbefinnande torde varit närvaron av DRIFTERS! Jag skulle återigen kunna ägna hela bloggen åt att ösa superlativ över dem, men jag visar lite bilder istället. En bild säger mer än tusen ord, heter det ju.

Trots 3,2 megapixlar blir bilderna inte så himla bra. Men så här glada blev de när jag anlände! Eller....

Ronny berättade att hans röda kostym är TRE storlekar mindre än den svarta. Det verkar inte bara gälla hans... Så man kan ju undra varför de inte har dem FÖRE pausfikat istället. Fast det beror förstås på hur mycket fika de får. Tänkte inte på det...

I Sunderbyn var alla glada! Alltså inte bara Erika...

...Kent...

...Stellan...

...Mattias...

...och Ronny, utan även publiken, vilket visade sig i glada miner och varma applåder mellan låtarna.

Och då blir det ju ett jäkla drag och en härlig stämning! Jag är glad att jag åkte dit!

I Skellefteå var det roligast i pausen...
Nja, det stämmer förstås inte. Men man kan säga att Skellefteåpubliken kanske är en smula mer hämmad än vad vi häruppe är. Tack och lov var vi en hel del norrbottningar som applåderade då och då och jag är säker på att de flesta som var där tyckte att det var en kanonkväll, även om de inte slog volter precis. Men visst är de lite sävliga i Västerbotten? Sådär rent allmänt, menar jag?

Med en fantastisk tur och fingertoppskänsla lyckades jag dock bjuda upp kvällens surgubbe nr 1. Han såg lite tveksam ut och så sade han:
-Nja, jag vet inte. Jag brukar inte dansa till såna här gamla låtar.
Drifters spelade då Förgät mig ej, en härligt foxtrot. Sedan la han till:
-De borde ta och förnya sig.
Och eftersom jag är lättprovocerad föreslog jag att han först och främst skulle lära sig dansa ordentligt och sedan köpa en ny tröja som inte luktade sur gammal mjölk. In my head. Jag iddes inte gå i polemik med honom. Det var ju ändå bara en gammal farbror som kanske trodde att han var hipp och cool om han sa så.

Drifters är ju onekligen ett mogenband (fast jag avskyr egentligen benämningen) som liksom många andra förnyar sig HELA TIDEN! Det görs alltså en hel del musik utöver det som spelas i radio. Men det är det inte alla som vet. Jag tycker i alla fall att Drifters är ett KOLOSSALT bra band som alltid, alltid gör sitt yttersta för publiken. Arrangemang, låtval, framförande - allt är så jäkla proffsigt. Fast det är möjligt att min uppfattning redan har framgått.

Det är nu jag skulle kunna utveckla det här  till ett debattinlägg så långt att det kan ges ut i bokform, men jag väntar nog med det till en annan dag. De sista sidorna i Kerstin Ekmans trilogi Vargskinnet väntar på att bli lästa och imorgon bitti klockan sju har jag tvättstugan.

Från oss alla till er alla... Typ.

Sammanfattningsvis blev det en riktigt härlig toppenhelg som jag kommer att leva länge på! Åtminstone den här veckan. På torsdag åker jag på dansbandsforum i Vemdalen och där brukar det inte heller vara så tråkigt...


Kommentarer
Ethel

Vad roligt att du fick två härliga danskvällar på raken, du som fått längta och vänta lite längre än jag mellan turerna.......

2008-11-03 @ 23:38:13
Lunkan

Tjena! Detta måste varahelt optimalt forum för dig! Och rosa. Kul, hoppas du får riktigt många läsare som får njuta av ditt fantastiska skarpsinne. Virvla på och njut av livet! Kram söstra mi!

2008-11-04 @ 22:11:28
TD

Men aldrig mer ett ont ord om din gamle dödsfiende Bert...en hyvens kille!

2008-11-05 @ 12:58:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0