Hå hå ja ja...

Och jag som låg vaken minst en timme igår kväll och tänkte på alla framtida spirituella inlägg i min nya blogg. Jag tänkte börja med en lovsång till Lasse Stefanz, fortsätta men en till Streaplers för att sedan övergå till lite historia och berätta om hur det var på min tid, när begrepp såsom "gnussa", "norrlandsfox", "dirty fox" och "åhej-bugg" inte fanns. När vi dansade för att vi älskade det och inte var så petnoga med om det var Pererix eller Ruter Fem som stod på scenen. 
  Men det får jag ta någon annan dag. Idag är en eländes skitdag som jag lika gärna kunnat vara utan. Eller, som en känd dansorkester uttrycker det: "De e en grå grå dag, en riktigt usel dag".  Det började med att jag var tvungen att stiga upp i morse. Sen var allt förstört. Det har regnat och regnat och folk har kommit in i butiken och ställt sina blöta tillhörigheter på disken där jag skall stå och klippa tyg. Men de har handlat som tusan, och det får man väl vara glad för, fast det är ju ingenting som märks i mitt lönekuvert precis. Så strax före stängningsdags dök dagens muntergök upp och frågade efter randigt eller rutigt tyg i gult och vitt. Vi har många randiga och rutiga tyger men tyvärr ingenting i gult och vitt. Kunden undrade om hon skulle vara tvungen att åka till Stockholm för att handla tyg och det tycker jag faktiskt var en utmärkt idé. Hon kunde rent av nöja sig med en enkel biljett och för pengarna som hon sparade på detta kunde hon köpa en symaskin och knyta fast runt fötterna innan hon hoppade från en bro...
  Nu är klockan 20.48 och det bör vara läggdags för mig. Så här är livet den här veckan. Men på torsdag spelar Drifters i Skellefteå och det är ju inte så dåligt!


Kommentarer
Anonym

Oj, oj, oj....

2008-07-23 @ 09:03:24
Din mentor

jojo...

2008-07-23 @ 15:49:31
Anna

Haha, det var rolig läsning! Våga vinn som din mentor bruka säga :)

Roligt att ni eventuellt kommer nerom i augusti. Det ser jag fram emot.

Kram tills vidare

2008-07-23 @ 21:26:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0