Dagarna kommer, dagarna går...

Och plötsligt var det onsdagkväll igen. I måndags jobbade jag lång dag men resten av veckan behöver jag bara inställa mig mellan 13-17. Pust. Gissa om jag sover gott på förmiddagarna! I lördags var jag i Bursiljum och dansade till Sannex. De körde en enkelsväng från Sunne(90 mil) och sedan hem igen, men var de trötta så var de proffsiga nog att aldrig visa det. Sannex går från klarhet till klarhet. De spelar många av sina äldre låtar blandat med nyskrivet material. Smart nog sjunger de mest på svenska, vilket innebär att det låter SANNEX om dem och inte vilket coverband som helst. Just nu har vi oerhört lite kunder i butiken. Vi gör allt för att få tiden att gå, men det är jättesvårt. Man kan liksom inte städa och vika stuvar hur mycket som helst. En nackdel med att ha lite att göra är att man känner sig konstant hungrig, så vi turas om att springa ner i kiosken och handla nötter och annat gott för att slippa svälta ihjäl. Imorgon spelar Jannez i Skellefteå, och det är väl bara att passa på. Snart är det vinter och det enda jag har att se fram emot då är Drifters i Skellefteå och Flamingokvintetten på Folkan i Piteå. Ja, Martinez på det senare stället är väl inte heller helt fel. Särskilt om Lillan börjar om och ordningen i huset blir återställd. Annars är det tämligen dött på dansfronten. Piteå kommer också att ha Shake, Swänzons, Blender och Expanders och inget ont om något av de banden egentligen, men... Nu står sonen och stampar och vill använda datorn till något viktigt men jag skall utveckla mitt avslutande "men" en annan gång...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0