Dan efter dopparedan

Julaftonen blev precis som jag vill att julaftnar skall vara. Mysiga. Idag fortsätter vi att mysa och i morgon kallar plikten. Det är 25 % rabatt på allt i butiken utom mönster, sybehör och redan prissänkta varor. Jag har flera gånger påpekat att man inte skall använda ordet ALLT om man inte menar ALLT, men det har uppenbarligen inte haft någon effekt på de som skriver skyltar och affischer. Tack och lov finns det också små skyltar till undantagen som jag skall placera på lämpliga ställen. Jag skulle hemskt gärna vilja vara med och skriva de skyltar och affischer vi använder oss av. Dessa tillverkas centralt av någon som kanske skulle ägna sig åt andra saker istället. Det förekommer alltid särskrivningar, versaler mitt i ord och till och med felstavningar på våra skyltar. Detta känns lite pinsamt och påverkar trovärdigheten en del. Man kan inte utgå från att alla kunder är analfabeter.

I tisdags hände i alla fall något som gjorde mig så glad att jag fortfarande blir alldeles varm när jag tänker på det. Jag visade en kund några olika typer av band, när jag såg att en av mina äldsta vänner (Alltså en vän som jag har haft länge - hon är yngre än jag...) stod vid disken med en kaffemugg och en liten påse i handen. Jag avslutade min kund och gick fram till Pia, som min vän heter, tog muggen i handen och sa skämtsamt:
- Men snälla du, inte hade du behövt...
- Jo, men jag har faktiskt köpt den åt dig! sa hon. Jag var in tidigare och såg hur du slet så då tänkte jag att du kanske behöver något gott!
Så gav hon mig påsen som visade sig innehålla en chokladbakelse, och inte nog med det! Ur en annan påse halade hon dessutom upp en Marabou Dajm! Jag blev så ofantligt glad!

Pia gillar Elvis och för tre år sedan köpte jag det här tyget, som kom med stuvarna, och tänkte sy något till henne. Nu jäklar skall det bli av! Det är tre meter på 150 cm bredd. Vad skall det bli av detta? Förslag? Anyone?



Kommentarer
Gerd

För lite tyg att sy ett påslakan av, men Pia har en ny soffa i färgen beige, du kanske ska ta och sy kuddfodral (innerkuddar 80 x 80 har ni ju på affären) eller ocskå spänner du en del av tyget på en ram och gör en tavla till henne. God fortsättningen på helgen och ett Gott Nytt År från migl.

2008-12-26 @ 12:56:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0