Vindarna vina över floden

Rester är bra att ha, särskilt när man jobbar lång dag och vill hinna med både mat och en powernap. Djupfryst färdigmat är inte värdig att kallas männskoföda. Usch, fy och blä. Så tråkig, så konstig, så ÄCKLIG! Bättre med en tallrik fil och ett par smörgåsar.

Trots min ringa ålder begagnar jag broddar vid halka. När det plötsligt slår om från minus till plus och det dessutom blåser och regnar, är det viktigt att ha något under skosulorna som hjälper en att hålla sig i lodrätt läge. Plötsligt var mina favoriter, med dubbar både fram och bak, försvunna! De, med vilka man får ett härligt klipp i steget och raskt traskar förbi stapplande stelbenta människor som hasar fram längs de blanka trottoarerna. Apotekets rejäla och dyra, men dessvärre helt värdelösa, broddar var de enda jag hittade, längst ner i kattleksaken där vi förvarar mössor, vantar och halsdukar. På dem sitter dubbarna endast under hälen, varför man glider till vid varje fråntramp. Detta gjorde dagens hemgång till en jäkligt irriterande promenad som jag tyst svor mig igenom, från Shopping till Lingonstigen. Fan.

Rousseau som liten i SIN kattleksak. Hos oss bor det allergiker, därför har vi persedlar istället för katter i vår.


Kommentarer
Anonym

Jag hängde upp dem på en krok i hallen då jag städade...

2008-12-18 @ 21:32:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0