Cleaning up the getto

Malins och mitt experiment fortsätter. Soppåsarna har stått i hallen hela dagen. Nu fattas det bara att också Katarina och Björn ansluter sig till vår lilla forskningsgrupp. Då blir vi snart ett fall för "Rent hus".

Ikväll har Tore bjudit mig på middag på Baan Thai, en trevlig liten tradition sedan ungefär ett år tillbaka. Det är alltså andra gången nu. Jag valde mellan kyckling i stark vitlökssås och cashewnötter eller pizza Al Capone med kryddbiff och bernaisesås, men eftersom kycklingen var dyrare så valde jag den. Till efterrätt åt vi glass, men Tore hade stora problem med kolasåsen, som på något sätt lämnade skeden innan den nådde munnen, varpå alltihop rann nerför hakan på honom. Till slut fick han i sig både glass och sås, men då hade han grisat ner hela min servett.

Tusen tack, snälla Tore! Då fick man äta sig mätt ännu en gång!

Nu har jag lämnat bilen till Janne som skall fixa ena bakljuset och kolla handbromsen lite. På fredag skall den besiktigas kl 09.10! Vad skall jag ha på mig...?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Boellas

Blond, bitter och besserwisser

RSS 2.0